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FSX: Boeing 727 - 200

Un'altro salto nel tempo che fu. Dopo il B 707 presentato nel post precedente ecco un altro must: il Boeing 727-200. Volantino, manetta e manico del pilota, ecco il mondo dei liner di quaranta-cinquanta anni fa.

Another jump in old time. After the B 707 presented in the previous post is another must-haves: the Boeing 727-200. Flyer, throttle and ability to pilot, here is the liner of forty/fifty years ago. If you want to pilot is downloadable from here.

I nostalgici possono accomodarsi sul sedile del Pilot in Command del mitico Boeing 727-200 e solcare il cielo tenendo ben stretto il volantino, dosando con saggezza la manetta e la pedaliera.
Era in grado di accogliere dai 163 ai 189 passeggeri o 19.400 kg di carico utile, volò per la prima volta nel 1963 ed è stato a lungo il più popolare aereo di linea del mondo. La versione 200 fu costruita in ben 1245 esemplari!
Proviamo a volare con il B 727 grazie al package disegnato da Rojas Lucena scaricabile dal sito simviation. Il modello gira con FSX SP2, contiene virtual dynamic VC e le dinamiche di volo e i gauges sono stati calibrati per il volo realistico.

Rojas Lucena 727 cockpit

Rojas Lucena cockpit

Real 727 cockpit

Video del 727 di Rojas lucena


FSX: Boeing 707 il veterano dei liner - Boeing 707 Veteran of the Liners

Immaginatevi ai comandi del mitico 707 e volare con la strumentazione di qualche anno fa, prima dell'avvento del glass cockpit e del FMS (Flight management System).

We sitting inside the cockpit of the legendary 707 and fly like you did before the advent of the glass cockpit and FMS (Flight Management System). The B 707 is a legend in the world of the liner. It was the first jet airliner successful and many consider it as the model that hauled commercial aviation into the jet age. He was also the first in the series of the Boeing 7x7 and success is evidenced by the 1,010 units built.
If you want to experience the pilot the 707 you can choise for two beautiful models. One designed to Libardo Guzmann (that request previuous package) and the second from the "mythical" Rojas Lucena.

Il B 707 ha segnato una pietra miliare nel mondo dei liner. Fu il primo aereo di linea di successo e molti lo considerano come il modello che trainante dell'aviazione commerciale nell'era del jet. Fu il primo della serie 7x7 della Boeing e il successo è testimoniato dai 1.010 esemplari costruiti.
Possiamo provare l'ebbrezza di sedere ai comandi del 707 con due bellissimi modelli. Uno di Libardo Guzmann e il secondo dal "mitico" Rojas Lucena.
Il velivolo di Guzmann è disponibile dal sito simviation digitando la stringa  “FS2004/FSX Update for Boeing 707 Collection - Version 2009” o direttamente da qui.  Il file scaricato richiede però il package del precedente 707 del 2009 che potete scaricare da qui.


Un altro modello del B 707 che non ha bisogno di commenti è il modello di Rojas Lucena  che descrive così il suo prodotto: Boeing 707-420 comprehensive package with high detail virtual cockpit and many more features! The 707's jet speed, long range, high seating capacity and operating economics revolutionised airliner travel when it was introduced into service in 1958. The 707 also laid the foundations for Boeing's dominance of the jet airliner market. Brett Henderson made an extraordinary work in flight dynamics by making this aircraft as near to 100% realistic, An expert avionics consultant put the emphasis on realistic flight rather than simple eye candy. Custom sounds package, and much more! FSX-SDK-SP2 now provides a better basis for realistic flight. Made exclusively for the Simviation/FSND community by Alejandro Rojas Lucena (Alrot). 
Recentemente Rojas Lucena ha aggiornato il suo B 707 dopo le ripetute richieste dei simmer più esigenti  di eliminare il copilota donna e aggiungere delle texture più appropriate all'età del velivolo. Infatti: Boeing 707 Upgraded version I've have made and small upgrade for this model for due to a lot request from the people to eliminate the female copilot from the cockpit and I took the chance to also add more features to this very old model of my own by adding rain effect in the windshield with wiper clean and remove the copilot , I have also add features like esterior stairs and cargo vehicles ,all these features can be apply by pressing shift+5. 
Chi volesse scaricare il Boeing 707 di Lucena può farlo dal sito simviation o da qui.

Cockpit B 707 di Rojas Lucena aggiornato




B 707 di Rojas Lucena

Virtavia Westland Merlin/ EH101 Package for FSX

Come rifiutare un prodotto ex payware da Virtavia come l'AW 101! Anche se non sono un fan dell'ala rotante non posso non suggerirvi il download di questo prodotto di solo 20 MB.

How to reject a product from ex payware Virtavia as the AW 101! Although I'm not a fan of hely, but I suggest downloading this product only 20 MB. You can downloading from simviation site or here.

L'Agusta Westland AW101 è un elicottero medio utilizzato sia in applicazioni militari e civili. È stato sviluppato da una joint venture tra Westland Helicopters nel Regno Unito e Agusta in Italia in risposta ai requisiti nazionali per un moderno elicottero utility navale. Fino al 2007, l'aereo era stato commercializzato sotto la denominazione EH 101. Potete scaricarlo dal sito simviation o direttamente da qui.




Tecnam P2008 TC:Luxury Level LSA (from AOPA News)

Di seguito un interessante articolo apparso sulla rivista AOPA del mese di aprile (il magazine online è disponibile sulla sidebar). Il gioiello dell'industria italiana ha più che incuriosito il florido mercato degli LSA in USA. Leggi tutto...

This turbocharged Tecnam P2008 offers several hints of where general aviation may be headed in the future. It brings together less costly construction techniques (metal wings and carbon fiber fuselage) and is certified under less costly rules. On the panel are dramatically less expensive avionics. Some think aircraft like this one may populate flying clubs and rental fleets decades from now, after current four-place, $400,000 airplanes inflate their way up to $1 million.
That’s not to say that everyone in the future will have $219,000 in discretionary money to purchase a luxury-level Tecnam P2008 TC. (Tecnam models are named for the year they were designed.) This one is tricked out with a triple-screen Garmin G3X glass cockpit displaying traffic and weather, and even a backup electronic flight instrument system by an Italian company called Flybox. You can purchase a P2008 for far less, but it won’t be turbocharged. The base price for a P2008 with analog flight instruments, an iPad mini for your moving navigation map, and no turbocharger is $146,500. The turbocharger package includes a three-blade Sensenich propeller and adds $24,900. That Flybox Oblò (Oblò means porthole in English) backup offers—in a three-inch space—an attitude indicator, a turn-and-bank indicator, an altimeter, a vertical speed indicator, an airspeed indicator, a G-meter, a magnetic heading or GPS tracking heading, and a pressure reference. It costs $2,300.


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