Benchè questo sia un blog che tratta prevalentemente articoli relativi a FS di Microsoft, ho ritenuto interessanti gli articoli di Brian Godwin sulla creazione degli scenari per X-Plane. Come sapete il punto di forza di X-Plane è l'aerodinamica (molto reale tant'è che è stato scelto come simulatore dalla FAA americana) mentre, al contrario, non eccelle nella grafica (e qui FS fa la parte del leone.). Con questa serie di articoli, editi su Flightsim e che io ho qui raccolto, Brian descrive come creare gli scenari per X-Plane.
This is a blog that describe some articles related to Microsoft FS, but I considered interesting the following articles by Brian Godwin on creating scenarios for X-Plane. As you know the strength of X-Plane is the aerodynamics (very real point that was chosen as the simulator by the American FAA) while, in contrast, does not excel in graphics (and here FS does the lion's share.) . With this series of articles, published on FlightSim and that I have collected here, Brian describes how to create scenarios for X-Plane.
1) Preliminary Work And Tools
2) World Editor (WED) Phase 1
3) Modeling And Texturing
4) WED Phase 2, Testing And Publishing
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